Ministr školství PhDr. Marcel Chládek, MBA, setrvale veřejnost přesvědčuje, že je naprosto neschopným, nekompetentním ministrem, který vůbec nepochopil fatální zaostalost českého školství a je schopen vymýšlet jen další a další nehoráznosti, které patří do kompetence inženýrů lidských duší, ale s nutnou transformací vzdělávacího systému nesouvisí ani okrajově.

Pan ministr sice asi deset let učil na základní škole (1993—2003), ale poté se jeho dráha odchýlila do politické a byrokratické kariéry. Tím, že si v roce 2006 pověsil před jméno titul doktora andragogiky(lidovýchova, věda o výchově a vzdělávání dospělých lidí, zabývá se socializací, personalizací, akulturací a enkulturací) z něj žádného hlubokého odborníka na vzdělávání nečiní. Ostatně ani v Čechách zprofanovaný titul MBA, mistr obchodní správy, z něj zrovna odborníka nedělá.